אנדי וורהול ציטט ב-1968 שבעתיד כולם יקבלו 15 דקות תהילה של פרסום:

"In the future everyone will be world-famous for 15 minutes

משפט שבשנת 2016 נראה יותר ריאלי וקרוב למציאות. האם זה נבואה שהתגשמה בעידן האינטרנט המתקדם?  לפניכם כמה דוגמאות ודרכים להפוך למפורסם באינטרנט לפחות ל-15 דקות עם שאיפה ליותר.

 

אל תפחדו לפתוח ספרים וללמוד בעצמכם איך משתמשים במחשב, תוכנות או פלטפורמות דיגיטליות בשביל לשווק את העסק שלכם. אל תפתחו תלות רק באנשי מקצוע, הם שם לעזור  לכם, אבל חשוב שתבינו בעצמכם איך שיווק עובד. בכל עסק שיווק עובד קצת אחרת ישנם מקצועות ששיווק נשען בעיקר על בסיס ידיעה מפה לאוזן ושיווק ישיר וישנם עסקים שצריכים יותר פרסום שיווקי, אך בשני המקרים יחסי ציבור יכולים למתג ולהעלות אנשים או עסקים לרמת תודעה בקרב ההמונים לטווח ארוך מ-15 דקות תהילה.

 

תתרכזו מה בעצם יהפוך אתכם למפורסמים, להיות מפורסם יכול להיות מושג חמקמק, תבדקו מה יש לכם להציע לאנשים אחרים על מנת לגרום לכם לבלוט בשטח על פני אחרים, האם אתם מעניינים, יוצאי דופן או מרתקים. רוב העבודה אונליין היא להפוך אתכם לסוג של "קאלט". אולי אתם רוצים להיות מפורסמים לשם פרסום כמו כוכבי ריאליטי או לחילופין להיות מפורסמים עבור משהו שיצרתם, ששיניתם שהוא בעל משמעות, לכן הגדירו מה יהפוך אתכם למפורסמים.

 

בדקו מפורסמים אחרים, מה הופך אותם למפורסמים, בדקו מה עבד להם ונסו להבין ולשעתק את ההצלחה. ההצלחה היא לא בין ללילה לכן צפו לעבוד אחר הפרסום, גם בשעות הקטנות של הלילה. כל אחד שעבר את התהליך יגיד לכם שאין דבר כזה פרסום מיידי, סתם ככה! עבדו על תוכן ותשתדלו לא לחזור על עצמכם ולשעמם את הקהל שלכם.

 

מתגו עצמכם באופן שיזכרו אתם: תמונה, לוגו, חתימה, אתר, נייר מכתבים, כרטיסי ביקור, סרטונים, תהיו קשובים לקהל שלכם ותענו לו באופן ישיר. אנשים אוהבים לקבל יחס ותשומת לב מהמותג שהם אוהבים.

 

קחו חלק בבלוגים, אתרי אינטרנט, תכניות טלוויזיה, תכניות רדיו, עיתונים יומיים, שבועונים, ירחונים, מקומונים, רשתות חברתיות וכן הלאה. יחסי ציבור עובדים לטווח ארוך, העובדה שאתם חשופים מדי יום, מדי חודש, מדי שנה בתקשורת תעזור לקהל לזהות מי אתם תוך 15 שניות שזה יותר טוב מתהילה שאורכת רק 15 דקות.

 

אודות המחבר

Shiri Herzberg

אשת יחסי ציבור לתחומי הלייף סטייל וטכנולוגיה מזה עשור. טיפול שוטף במדיה התקשורתית; תכניות בטלוויזיה, תכניות רדיו, אתרי אינטרנט ועיתונות לסוגיה יומית, שבועון או ירחון.