האינטרנט יצר מהפכה בתקשורת על ידי כך שנתן קול לאלו שקודם לכן לא יכלו להישמע או להיראות. האינטרנט למעשה פתח לנו ערוץ גדול של הזדמנויות שוות לעסקים ועצמאיים שרוצים לקדם את עצמם בעלויות נמוכות או חינמיות לצורך העניין. לאינטרנט יש אפקט גדול על דעת הקהל ומשרדי יחסי ציבור שלא יעבדו עם האינטרנט לא יוכלו אפקטיבית לעצב ולשמר את דעת הקהל.

האתגרים שעומדים מול משרדי היח"צ בעידן האינטרנט:

למרות שהאינטרנט זו אחת ההמצאות הגדולות של ימינו, זה שינה את העולם באופן דרמטי ובעיקר את התקשורת. הווב העולמי פתח חלון הזדמנויות לכל אחד ואחת מאיתנו ועם זאת גם פתח כמה אתגרים חדשים למשרדי היח"צ שעד אז עבדו עם המדיות המסורתיות כגון עיתונות כתובה.  האינטרנט למעשה אפשר לכל אחד ואחת לתת ביטוי ולקדם אג'נדות בלי הצורך בהכרח לעבור דרך משרד פרסום או משרד יחסי ציבור. האינטרנט נתן גם במה לא חיובית והתקפות נגד הלקוחות של המשרדים ובכך אתגרו את יועצי התקשורת להתמודד עם התגובות במדיה המסורתית לצד זו שבאינטרנט. דמיינו כמה קשה לתקן ביקורת לא טובה שמופיעה בעמוד ראשון בגוגל? לכן רצוי שיועץ תקשורת יחדיר ידיעות חיוביות שיאזנו את ההתקפות השליליות וישנו את דעת הקהל ממחשבה שלילית חזרה לחיובית.

למרות הקמפיינים השליליים וההשפעה הקלה לטוב ולרע על דעת הקהל, האינטרנט מאפשר ליועצי התקשורת להחזיר את הכדור חזרה ולשקם תדמית ולהגן על המותגים אותם הם מייצגים.

אם גם אתם רוצים לעצב את דעת קהל התייעצו עם משרדי יחסי ציבור שעובדים עם כל המדיות העומדות לרשותכם היום.

אודות המחבר

Shiri Herzberg

אשת יחסי ציבור לתחומי הלייף סטייל וטכנולוגיה מזה עשור. טיפול שוטף במדיה התקשורתית; תכניות בטלוויזיה, תכניות רדיו, אתרי אינטרנט ועיתונות לסוגיה יומית, שבועון או ירחון.