מדינת ישראל אמנם קטנה, אך הינה אחת ממעצמות ההיי-טק בעולם כתוצאה ממצוינות ונתפשת בזירה הבינלאומית כמעצמה טכנולוגית וכאבן שואבת בכל הקשור לטכנולוגיות המידע והתקשורת. מדינה שהאנשים בה יצירתיים, בעלי יוזמה ובעלי יכולות פיתוח, למרות מספר הנפשות הנמוך בה לעומת מדינות אחרות. אם זאת יחסי ציבור חייבים ללוות את אותם סטארטאפים בשביל לקבל חשיפה והכרה בתקשורת ובציבור. עוד אין סטארט-אפ אחד שהצליח שלא שמענו עליו בחדשות, בעיתונות או בכל תכניות האקטואליה. אנחנו הישראלים גאים להמציא ולהציג את הסטארט אפ הבא של המדינה שימשוך את המשקיעים לקנות אותנו במיליוני דולרים ולאפשר לסטארט-אפ שלנו לגדול.

מה זה יחסי ציבור?

ראשית, אסביר כי יחסי ציבור הוא ניהול הקשר בין המותג (והחברה) עם הציבור (קהל היעד) שלו על ידי פעילות וקשר עם העיתונות (תקשורת) שאינה תמורת כסף כלומר, לא פרסומית.

יחסי הציבור הוא הכלי היעיל והעוצמתי ביותר בפעילות השיווקית של הסטארט-אפ בתקשורת מכיוון שזה מעניק לנו פרסום, מודעות, אהדה ובסופו של דבר המלצה לקניה או העדפה של מותג אחד על פני אחר. ליצירת מודעות אנו זקוקים לחשיפה רחבה וכאן נכנס תפקידו של איש או אשת היח"צ בתמונה. על ידי ניהול הקשר עם גופי מדיה שונים היחצנים גורמים לעיתונאים, בלוגרים ומובילי דעת קהל לכתוב ולסקר את המוצר והחברה וכך המותג מקבל יחד עם החשיפה הרחבה לקהל היעד אישור לגיטימי.

סיקור נרחב לחברות סטארט-אפ מכה גלים בכל פעם שחברה ישראלית נמכרת או מצליחה היא מיד זוכה לכותרות בכל כלי התקשורת. על משרד יחסי הציבור למפות את כל גורמי המדיה ברשת הרלוונטיים למוצרים של החברה. מגזינים, אתרים מקצועיים, אתרי חדשות בתחום, פורטלים, ערוצי הפצה ל-PR על מנת להגיע לקהל היעד הרלוונטי.

אם אתם חברת סטארט אפ עולה תבדקו אילו משרדים מתעסקים בתחום שלכם ויוכלו לשים אתכם על המפה של הסטארטאפיסטים.

 

אודות המחבר

Shiri Herzberg

אשת יחסי ציבור לתחומי הלייף סטייל וטכנולוגיה מזה עשור. טיפול שוטף במדיה התקשורתית; תכניות בטלוויזיה, תכניות רדיו, אתרי אינטרנט ועיתונות לסוגיה יומית, שבועון או ירחון.